تبلیغات
روش های نوین تربیت وتدریس

روش های نوین تربیت وتدریس
همیشه نباید ما بزرگترها به کودکان نمره«بیست»بدهیم،بگذاریدیک بار هم آنها به ما «بیست» بدهند
نویسندگان
نظر سنجی
دانش آموز دیپلمه هستم چگونه عشقم را مدیریت کنم تا به اهدافم برسم؟






دوست وهمکار گرامی ، آیا عادلانه است که از 1200- 1000 -600-400-

200-سوالی که درطی سال داده ای می خواهی 10تا20 سوال رادرامتحان

بدهی ؟!! خیلی خوب نگاه بکنیم از 80 سوال که گفته ای  می خواهی 15

 سوال رابرای ارزشیابی پایان سال بدهی. یعنی 20 درصد سوالت گفته شده!!

واقعا ظالمانه است که دانش آموزی این همه سوالات را برای امتحان بخواند .

آن وقت فقط 20 درصد سوالات درامتحان طرح شود.چه معلوم همان سوالاتی

 که او خوانده شما سوال بدهید وبرعکس!!

دانشجویان من بیشتر شان معلم هستند .همین معلمان وقتی  مطالب وسوالتم  درطول یک ترم کارشناسی از 50 عدد بیشتر می شود دادشان به هوا می رود!!

حالا که کار از کار گذشته وشما دفتر وکتاب دانش آموزان راپر از سوالات کرده اید ،چه باید کرد؟!

ببینید شما درطی ترم  از بیشتر سوالاتی که مطرح کرده اید امتحان گرفته اید ولزومی ندارد همه ی سوالات را درپایان سال امتحان بگیرید.بیاید از بین این همه سوال! 30 تا50 سوال  را انتخاب کنید وبه دانش آموزان  بگوئید که فقط این سوالات را برای پایان سال بخوانند.

راه دوم آنکه در سوالاتی که طرح می کنید 1 تا2 سوال بیشتر بدهید تا خود دانش آموز به دلخواه 1 تا 2 سوال را ننویسد.مثلا: دانش آموزان از 6 نقطه چین زیر به دلخواه به 4 مورد پاسخ بدهید؟گر چه من در طرح سوالاتم از هر دو راه حل بالا رفته ام .جالب آنکه هم سطح نمرات دانش آموزان بالا می رود وهم مدیر ووالدین و دانش آموزان از شما راضی می شوند که سطح نمرات رابالا برده اید.

نگران اینکه بچه ها اگر همه ی مطالب کتاب را امتحان ندهند ، در سال های بعد ضعیف می شوند این حرف کاملا اشتباه است .من خودم در پایه ها ی راهنمایی ودبیرستان تدریس می کنم .جالب آنکه همان دانش آموزانی که با معدل بالا نیز بالا آمده اند بیشتر مطالب کتاب ها ی سال گذشته را فراموش کرده اند! !

امید انکه با داشتن هدف وتغییر نگرش خودمان راه رابه درستی طی کنیم وآرامش دانش آموزانمان را در همه ی روزها وشب ها ،مخصوصا روز وشب امتحانات به هم نزنیم.

                                                      موفق یاشید   -مجید رحمانی(استاد روشها وفنون تدریس)




طبقه بندی: روش تدریس،
برچسب ها: ارزشیابی،
[ جمعه 17 اردیبهشت 1389 ] [ 11:03 ب.ظ ] [ مجید رحمانی ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط مجید رحمانی،مشاور واستاد دانشگاه دررشته فلسفه تربیت تهیه گردیده است
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
} } document.onmousedown=noRightClick داغ کن - کلوب دات کام -download2">@moshavereschool