تبلیغات
روش های نوین تربیت وتدریس

روش های نوین تربیت وتدریس
همیشه نباید ما بزرگترها به کودکان نمره«بیست»بدهیم،بگذاریدیک بار هم آنها به ما «بیست» بدهند
نویسندگان
نظر سنجی
دانش آموز دیپلمه هستم چگونه عشقم را مدیریت کنم تا به اهدافم برسم؟






خداقوت! بالاخره پایان سال تحصیلی شدودانش آموزان با اندوخته هایی پربار از مهارت های زندگی به آخر سال رسیدند واز اینکه تا سال تحصیلی بعد مدارس تعطیل می شود خیلی ناراحت هستند!

براستی آیا دانش آموزانمان توانسته اند به مهارت هایی چون: کنجکاوی-خلاقیت-چگونگی سوال کردن-فرضیه سازی-طراحی آزمایش-ارتباط بادیگران-مهارتهای اجتماعی-حل مسئله- جمع آوری اطلاعات و.. ودانستنیهایی چون شناخت خود،طبیعت ،خدا،دین،ارزشها،جامعه و.. تا بتواند بااین مهارت ها ودانستنیها تغییری درخود احساس کند ونگرش خود نسبت به پیرامون خودرا تغییر دهد وبا کار هایی که در مدرسه آموخته، دنیای جدیدی نسبت به گذشته بسازد وازاین دنیای جدید لذت ببرد!

یا نه فقط خلاصه مدرسه دریک نمره یا معدل 20-17-14-8 ...تمام شده واولیاء ازاینکه  فرزندشان درمدرسه قبول شده است ،راضی هستند وبه فرندانشان تبریک می گویند وبرایشان گاهی جایزه ای می خرند؟!!!

آیا آخر داستان باید این باشد؟

چرا بچه ها سال به سال نسبت به ارزشها، درسها، جامعه، دین، اخلاق، خلاقیت و... تنبل تر می شوند؟

دبیران محترم بیائید در این تابستان در حد امکان روشهایی برای آموزشهای بهتر بیشتر بیاموزیم .یکی از کار هایی که باید انجام بدهیم چگونگی ارتباط درست با دانش آموزان است .چراکه همه ما دبیران در   مدیرییت  کلاس دچار ضعف هستیم ومی بایست بیشتر وقت خود راصرف مسائل انضباطی دانش آموزان کنیم.

یکی از کارهایی که من امسال می خواهم انجام دهم اینست ،لیستی از ناهنجار های دانش آموزان را درکلاس بر شمارم وواکنش های خود را درقبال این بی نظمی ها رادرجه بندی کنم. چراکه بیشتر ما معلمان در قبال این بی نظمی ها بطور سلیقه ای واتفاقی کاری یا قانوی را انجام می دهیم که حتی دانش آموزودانش آموزان دیگر را بی انظباط تر می کند.پس بهتر است در همه نوع مدیریت (خانه-کارخانه-اداره ومدرسه) از قبل پیش بینی لازم را انجام دهیم. در زیر نمونه ای از کارم را می آورم  .امید دارم که بتوان در خرداد ماه امسال نمونه هایی با کمک شما طراحی کنم .پس دراین ماه منتظر کار هایی از این دست باشید:

واکنش من دربرابر صحبت نابجای دانش آموزان درکلاس (درجه بندی از 5 تا 1)

l       رفتن به طرف یا لمس دانش آموز-5

l         نگاه کردن به دانش آموز-4

l       تقاضابرای متوقف کردن صحبت-3

l       پرسش درسی از دانش آموز -2

l       بحث با دانش آموز درموردمسئله -1

 مجید رحمانی:دبیرراهنمایی ودبیرستان و استاددانشگاه روشهای تدریس




[ دوشنبه 10 خرداد 1389 ] [ 08:58 ق.ظ ] [ مجید رحمانی ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط مجید رحمانی،مشاور واستاد دانشگاه دررشته فلسفه تربیت تهیه گردیده است
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
} } document.onmousedown=noRightClick داغ کن - کلوب دات کام -download2">@moshavereschool