تبلیغات
روش های نوین تربیت وتدریس

روش های نوین تربیت وتدریس
همیشه نباید ما بزرگترها به کودکان نمره«بیست»بدهیم،بگذاریدیک بار هم آنها به ما «بیست» بدهند
نویسندگان
نظر سنجی
دانش آموز دیپلمه هستم چگونه عشقم را مدیریت کنم تا به اهدافم برسم؟






 بطور کلی ، تصمیم گیری درمورد كاربرد یا عدم كاربرد عصبانیت  دربرخورد باكودكان به موضوع جداسازی مشكلات بستگی دارد.یك قانون مهم درمورد عصبانیت اینست كه :«اگر اشتباه كسی  فقط به خودش لطمه می زند وآسیبی برای ما نداردچرا بایداز این اشتباه عصبانی شویم.» اگر كودك اشتباهی مرتكب شده است  وبطور مثال ،باچشم كبود به خانه می آید ویا دردرسی نمره كم گرفته ویاتكالیفش را ننوشته و... عصبانیت ما مشكل را شدید تر خواهد كرد .هنگامی كه اشتباه كودكان مستقیماً به ما مربوط می شودمثلا وسایل ما را گم می کنند٬دوچرخه خود را درکوچه رها می کنند یا اتاق پذیرایی را کثیف می کنند،لازم است كه عصبانی شویم. آنها متوجه می شوند كه عصبانیت ما به این دلیل است كه سوء رفتار آنها برما تاثیر داشته است.

پس اگر این قانون را رعایت كنیم بیشتر عصبانیت های ما از بین می رود.اما حالا می رسیم به قسمتی از عصبانیت ها كه كارهای كودك مربوط  مربوط به ما می شود.یكی از از راه حل هایی كه ما پیشنهاد می كنیم (مراجعه شود به پست  چگونه فرزندم راكنترل كنم-كلیك كنید)كه ما دراین روش دو سوال گزینه ای انتخاب می كنیم واز فرزندمان می خواهیم كه یكی از این گزینه ها راانتخاب كند.

بطور مثال هلیا كه با اشتیاق در حال درست كردن عروسك كاغذی بود،قیچی مادرش را گم كرده است .دراین شرایط عصبانیت لازم است پس مادرش به هلیا گفت:«هلیا خیلی عصبانی هستم.از تومی خواهم قیچی  را یك ساعت بعد پیدا كنی یا یك قیچی از پول جیبی خودت بخری؟» گرچه شما می توانید جملات انتخاب خود رااینگونه نیز بگوئید:

ترجیح می دهی .........یا................؟

از تو می خواهم .......... یا ...............؟

كدام پیشنهاد را بیشتر دوست داری.............یا ...............؟

می توانی ................ یا ................. را انتخاب كنی؟

گرچه می توانید بعد از حل شدن مشكل ،كودكان را در آغوش بگیریم وبگوئیم: «عزیزم دلیل عصبانیت من اینست كه تو می توانستی از عهده این كار برآیی اما تنبلی یا...مانع این می شد.»

یادتان باشد یك قانون مهم دیگری نیز وجود دارد كه آقای هایم گینات می گوید وآن اینست :«همیشه محیط را مورد تشویق وتنبیه قرار دهید نه منش وشخصیت دیگران» واین بدین معناست كه هر حرفی را می خواهید بزنید-  چه برای تشویق یا تنبیه وعصبانیت – همیشه محیط را توصیف كنید (مراجعه شود به پست رازی مهم –كلیك كنید)تهیه وتنظیم:مجید رحمانی: دبیر واستاد دانشگاه

Majid-1350.mihanblog.com




طبقه بندی: روانشناسی، تربیت انسان، تربیت کودکان،
برچسب ها: رابطه عاطفی، عصبانیت، دستور،
[ سه شنبه 7 تیر 1390 ] [ 03:54 ب.ظ ] [ مجید رحمانی ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط مجید رحمانی،مشاور واستاد دانشگاه دررشته فلسفه تربیت تهیه گردیده است
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
} } document.onmousedown=noRightClick داغ کن - کلوب دات کام -download2">@moshavereschool